Kärleken inkarnerar Gud i världen



Venezuela

Söt och trevlig skolflicka från Venezuela



Då kom en laglärd fram och ville snärja honom och frågade: "Mästare, vad skall jag göra för att få evigt liv?" Jesus sade till honom: "Vad står skrivet i lagen? Vad läser du där?" Han svarade: "Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela din kraft och av hela ditt förstånd, och din nästa som dig själv". Jesus sade till honom: "Du svarade rätt. Gör det, så får du leva." Lukas 10:25-28

Att älska Gud och sin nästa är alltså det viktigaste som en person kan göra och det leder till enhet med Gud i vardagslivet.

Mina älskade, låt oss älska varandra, ty kärleken är av Gud, och var och en som älskar är född av Gud och känner Gud. Den som inte älskar har inte lärt känna Gud, ty Gud är kärlek. Första Johannesbrevet 4:7-8

Gud = Kärleken och Kärleken = Gud.

Och vi har lärt känna den kärlek som Gud har till oss och tror på den. Gud är kärlek och den som förblir i kärleken förblir i Gud, och Gud förblir i honom. Första Johannesbrevet 4:16

New Genom att ge Kärlek till hela skapelsen, inklusive alla varelser. Den nästa som vi möter, så förblir vi i Guds kärleksvibrationer och Gud förblir i oss i vardagslivet. Kärleken är grunden till himmelriket på jorden. Om vi saknar Kärlek, så kan vi be hjärtats bön till Jesus Kristus. Att han skall ge av sin Kärlek till oss, så att vi får erfara den gudomliga Kärleken som han har. Då får vi återigen erfara Gud i våra kroppar och vi får frid i vårat sinne. Jesus Kristus befinner sig i himlen och därifrån kan han hjälpa alla som söker hans hjälp. För mig har det inneburit att jag kan vara kärlekfull, trots att jag inte är kristen, utan bekänner mig till New Age.

Åldrandet och Guds kärleksvibrationer



Jag har studerat Baird T. Spaldings bokserie Life and Teaching of the Masters of the Far East i 30 år och kan säga att läran om Guds kärleksvibrationer är sanna. Jesus Kristus efterföljare kallar sig "kristna", vilket betyder "en liten kristus" och därmed avslöjas vad mening med livet är: Att leva som en efterföljare till Kristus och utföra samma under som Jesus Kristus. Enligt missionsbefallningen skall en kristen befria de fångna (dom som har psykiska problem) och lägga händerna på de sjuka, så att de blir friska.

Det har fått kristna att tro att andra under är omöjliga och därför är det inte ens någon ide att försöka. Man kan säga att de kristna har drabbats av "otro" när det gäller andra under och därför sker inga under eftersom Jesus Kristus klart och tydligt sa:

Då rörde han vid deras ögon och sade: "Som ni tror skall det ske med er." Matteus 9:29

I själva verket har kristna genom alla tider gjort under utanför befrielse och helande området. Två svenskar kan nämnas: Gösta Öman som fick upplevde hur en 80 kilos rissäck räckte i 30 veckor till över 50 000 människor! samt Pastor Tommy Lilja som fick vara med om ett kreativt mirakel, när en kvinna med kromosom avikelse fick sin deformerade hand normal!

Kristna gör mirakler i Jesus Kristus namn eller genom den Heliga Andens kraft. Jag gör mirakler med hjälp av skapelsens Gud. Jag är född 1966 och jag minns, så väl 1996 när receptionisten på KOMVUX frågade om jag var född 1976 och fortfarande finns det personer som tror att jag är 41 år, när jag i själva verket är 51.

Frågan är varför jag ser yngre ut än jag i själva verket är. En förklaring kan vara att jag ätit vitamin och mineral tillskott ändå sedan jag var 20 år. En annan förklaring som inte är sannolik är att jag är en utomjording som blev bortbytt på BB. En förklaring som är mer sannolik är att jag på något sätt har förandligat min kropp. Men det förklarar inte varför jag insjuknade i Splittrad Personlighet 1996, dålig hörsel och Paranoid Schizofreni 2001.

New En kompis till mig, känner en man som är 60 men som ser ut som 40. Så det är inte ovanligt med personer som ser yngre ut än deras verkliga ålder.

Det jag har lagt märke till är att jag som har diagnosen "Paranoid Schizofreni" inte beter mig på samma sätt som innan diagnosen. Jag är inte lika kvick i tanken som 1993 och inte lika öppen. Jag behöver bli lika ung i sinnet som 1993 och det kan bara ske genom att älska min nästa som jag möter. Jag funderar på att starta en klubb för personer som vill bli yngre i sinnet i Boden. Det skulle bli en klubb som både satsar på att bli yngre i sinnet genom ge ut kärlek till sin nästa, man blir då ett med Gud och håller tillbaka det synliga åldrandet genom restrektivt kaloriintag. Klubbens namn är "Ungdomens Källa".

Jag lär också ut enhet med Gud. Gud finns inom varje människa i form av universiell kärlek. Bibeln berättar i Psalteren 46:11 "Bli stilla och besinna att jag är Gud, upphöjd bland hednafolken, upphöjd på jorden." vilket betyder att när vi är stilla i sinnet finns möjligheten bli ett med Gud tankar genom kärleken, vilket leder till att vi höjer oss över våra problem, när vi lever ett utgivande liv.

Tisdagen den 9 juni 2015. Kände jag mig trött och orkeslös. Då fick jag erfara Jesus Kristus omsorg, efter att jag bett en behovs bön till honom. Jesus Kristus gjorde så att jag fick erfara Guds Kärleks vibrationer i min kropp. De var helande och gjorde så att min trötthet försvann och jag fick frid i sinnet. Jag är tacksam för det och jag kan rekommendera alla som bekänner sig till New Age, att överge alla ritualer och meditations övningar och istället gå till Jesus Kristus med era behov.

Jesus lärde att fattas det oss någonting, så skall vi be en enkel bön: Gud visa mig din kärlek och då skall man erfara kärlek i känslokroppen och sinnet.

Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. Matteus 7:7

Lär er umgås med Gud. Det första ni gör på morgonen. Var stilla och önska att ni får känna Guds kärlek i känslokroppen och i sinnet. När Gud har uppenbarat sig själv genom känslokroppen och genom ditt sinne, vet då att den kärleken är du. Du har blivit ett med Gud och kan leva ut den kärleken till dina medmänniskor under dagens lopp.

Det nästa du ska göra under morgonen är att läsa ett kapitel ur evangelierna som beskriver Jesus Kristus lära i Nya Testamentet - Bibeln. Innan du går till arbetet, läs JAG ÄR affirmationer och gör morgonaffirmationerna.

Innan du går och lägger dig läs ett kapitel ur evangelierna som beskriver Jesus Kristus lära i Nya Testamentet - Bibeln samt läs JAG ÄR affirmationer. och gör kvällsaffirmationerna.

Sist av allt. Var stilla och låt Gud överflöda din känslokropp och ditt sinne med kärlek.

Guds kärlek höjer din kropps vibrationer till den högsta tänkbara nivån och Guds kärlek är så kraftig att den kan hela din kropp och din själ samt om du lever i Guds kärleksvibrationer kan hela andras kroppar och sinnen genom handpåläggning.

- Hermes Atar Trismegistus

tillbaka till länksidan
förslag
läs och skriv i min gästbok