Har jag upptäckt ungdomens källa?



Genesis Prieto Tovar

Genesis Prieto Tovar



NewUngdomens Källa finns den på riktigt? Nej, men vi kan fördröja åldrandet med rätt mat och motion hävdar Henrik Ennart i boken Åldrandets Gåta.

Ja, hävdar urgamla tavlor som Baird T. Spalding vävde en historia runt omkring. Den som ständigt lever i kärlekens gudsvibrationerna blir varken gammal eller dör.

Alla människor åldras och dör säger du, men vad beror det på? säger jag. Jag hävdar att de människorna inte levt i kärlekens gudsvibrationer, därför att de varit okunniga. Man kan jämför kärlekens gudsvibrationer med en glödlampa som är kopplad till en dimmer. När dimmern är på minimum så lyser glödlampan svagt och det kan jämföras med mänsklig godhet. När dimmern skruvas upp till 1/3 så lyser glödlampan mera och det kan jämföras med mänsklig kärlek. Vrider man upp dimmern till 2/3 så lyser lampan starkare och det kan jämföras med gudomlig kärlek och när dimmern är på full styrka så har den gudomliga kärleken förändrat kroppsformen tillbaka till ungdomlighet.

Men blir inte världen överbefolkad om ingen skulle dö? Nej, eftersom det femte stege är att göra sin himmelsfärd till de andliga sfärerna som är identiska med samma sfärer man lever i när man dör. Den enda skillnaden är att du tar kroppen med dig, när du gör din himmelsfärd vilket gör att du obehindrad kan återvända till vilken jordliknande planet som helst, eftersom Gud vet vilka förutsättningar som finns på varje planet i Kosmos. Dessutom i väntan på att man gör sin himmelsfärd, så kan man ta fram sin mat från det universiella och på så sätt belastar man inte jordbruket.

Det är självklart att från början, kommer bara ett fåtal att leva i de gudomliga kärleksvibrationerna eftersom människorna inte tror att de kan leva för evigt. Men flera är nog villiga att leva i de gudomliga kärleksvibrationerna när de inser att de är den enda vägen som skapar himmelriket på jorden.

Så hur blir man ett med de gudomliga kärleksvibrationerna eller ett med Gud som Jesus Kristus sa? Genom att vara stilla och tysta så kan vi motta vad Gud tänker om oss, så att vi tänker med Guds sinne, istället för vad vi tänker om oss själva.

Gudomlig kärlek är som en elektromagnet. När strömmen (kärleken) leds genom spolen blir elektromagneten magnetisk (sinnet blir harmoniskt) och gör så att järnstavar också blir magnetiska (kroppen blir harmonisk). Genom att öka strömmen (kärleken) så blir magnetfältet i elektromagneten starkare (sinnet blir yngre) och påverkar järnstavarna (kroppens åldrande försvagas)

Det jag har lärt mig av unga utomjordingar är att ungdomlighet är tankar av kärlek, lätthet och perfektion.

Det är genom att älska alla och allting, som vi får utlopp för gudomlig kärlek och då fördröjs vårt synbara åldrande och till slut blir kärleken så kraftig att vårt synbara åldrande saktar ner för att till slut stanna av. När vi inser att anden är medvetandet och lever ut genom kroppen, så inser vi plötsligt att kroppen också är andlig och hela jorden med alla dess varelser är andliga. Till skillnad från en materiell kropp är en andlig kropp formbar när de gudomliga kärleksvibrationerna får härska.

Den perfekta världen finns i Guds sinne och tiden för dess manifestation är när vi accepterar den. Det viktiga är att vara stilla och tysta så Guds sinne får uppenbara sin syn på den andliga världen.

I Bibeln står det att Gud skapade människan till sin avbild och det kan bara betyda att människan är satt på jorden för att skapa på samma sätt som Gud och ni frågar hur vill Gud att människan skall skapa? Läs de fyra evangelierna där Jesus skapar allting på nytt! Det enda som vi måste komma ihåg är skapandets lag. Så fort vi får en god ide eller god tanke så vill Gud att vi skall ge ut den genom goda ord och goda handlingar. Det gudomliga livet är där alla är andliga och ger ut vad de mottagit, så att de kan ta emot mer. Precis som ett vattenhjul som mottar vatten, producerar kraft och avger vatten. Om någon plötsligt gör så att vattenhjulet står stilla, så kan det inte leverera kraft längre. Stagnation har inträtt.

Vad jag också har upptäckt är att barn, har mycket spring i benen och att ungdomar har nära till leende. Jag misstänker att alla barn och ungdomar är ett med Gud, när de mår bra. Som vuxen kan man kopiera barnasinnet genom att varje dag, umgås med Gud i tystnad och stillhet och leva ut Guds tankar. Om man inte lever i ett förhållande, så kan man avsäga sig sex om man samtidigt kan leva ut Guds Kärlek och glädje. Det gör dig till ett geni och en supermänniska.

Jag har levt 51 år (2017) och jag har märkt att jag åldrats i ansiktet, så ett av mina nyårslöften för 2018 blir att försöka manipulera åldrandet genom att läsa dessa affirmationer, morgon och kväll. De är inspererade av Baird T. Spalding evigt ung affirmationer som är beskrivet i volume 1, page 30-31 av Life and Teaching of the Masters of the Far East. Men jag har tagit mig friheten att förbättra dom, eftersom jag upptäckte att de kunde göra så att man kom i kontakt med andevärlden.

Affirmationer innan du skall sova:



Jag inser nu att jag har ett evigt ungt sinne som är fyllt med gudomlig kärlek och gudomlig glädje som jag delar med min nästa. Den gudomligt odödliga livsanden som är mitt sanna jag, har möjligheten att föryngra mitt sinne och min kropp och det sker när jag delar djup gudomlig kärlek och djup gudomlig glädje med min nästa. Jag har ett vackert gudomligt andligt sinne, ögon, näsa, öron, mun, hud, kropp, vilket nu i natt är fullkomlig.

Affirmationen innan du stiger upp:



Tack vare dessa affirmationer, har den gudomligt odödliga livsanden under natten påverkat sinnet till att bli yngre och ännu mera fyllt av gudomlig kärlek och gudomlig glädje. Den gudomligt odödliga livsanden har också påverkat min kropp till att föryngras. Och jag har fått ett vackrare och ungdomligare sinne, ögon, näsa, öron, mun, hud, kropp, vilket nu idag är fullkomlig.

- Hermes Atar Trismegistus

Dr Sage och den eviga ungdomens hemlighet

tillbaka till länksidan
förslag
läs och skriv i min gästbok