Mitt uppvaknande



Hiba Bizri

Hiba Bizri



Jag som har diagnosen Paranoid Schizofreni har upptäckt att jag kan kontakta och låta mig påverkas av Gud genom att i tystnad koncentrera mig på en enda punkt. Då brukar onda andar manifestera sig och påverka min kropp. Men efter ett tag känner jag Kärlek och Glädje och Guds vibrationer i min kropp som verkar helande. Jag får direkt kontakt med Guds heliga ande och känner hans helande närvaro. Det är ganska fantastisk att jag som har varit sjuk i splittrad personlighet (manifestation av onda andar?) i 22 år, kan känna Guds kärlek och glädje i mitt sinne och i min kropp.

För alla lärjungar till Direktiv Princip (Gud inom oss), rekommenderar jag ett arbete där ni får möta människor varje dag. Och för alla som arbetar där ni inte möter människor rekommenderar jag ett arbete som inte gör att ni är alldeles slut när ni kommer hem från jobbet. Då är det omöjligt att umgås med andra människor på fritiden.

För alla som har barn, rekommenderar jag att stänga av TV, Radion, Datorn och Mobiltelefonen och bara umgås med barnen. De behöver din tid för att utvecklas till ansvarstagande vuxna. När det gäller att umgås med andra människor, så håller jag det personliga mötet högst, sedan kommer det personliga mötet via Skype och sedan mötet via samtal med fast eller mobil telefon. Efter det Facebook och sist av allt textmeddelanden via mejl och sms.

Dessutom är det viktigt att röra vid andra människor, eftersom människor som inte blir berörda kan bli sjuka. Jag rekommenderar att röra med handen över ryggen på människor, när de vill ha en kram.

För dig som lever ensam och inte träffar människor så ofta och inte är allergisk, så rekommenderar jag att du skaffar hund om du vill ha motion eller två katter om du vill ha sällskap. Varför du skall skaffa TVÅ katter beror på att de har varandra om du skulle resa bort.

För att kunna leva ut Direktiv Princip (Gud) så rekommenderar jag att leva i tystnad och stillhet. Då det inte finns någonting som stör, är hjärnan uppkopplad till centraldatorn (Gud) och vi kan lättare ta emot ideer och tankar från Direktiv Princip (Gud). Så är inte fallet om vi skulle bli störda av oljud eller diggar musik eller har på TV och Radion i bakgrunden.

Precis som vi växer nyfödd-barn-ungdom-vuxen så vill Direktiv Princip (Gud) att vi växer andligt. Grunden är att vi låter Direktiv Princip (Gud) leva genom oss som all godhet. När vi lägger ner våra egoistiska liv, sker undret att vi blir mottagliga för Guds ideer och tankar och genom att leva ut de skapande ideer, tankar, ord och handlingar för att tjäna vår nästa, så blir vi födda på nytt och gudomliga.

Jesus Kristus som la ner sitt eget liv för att Direktiv Princip (Fadern) skulle leva genom honom (...Nej, min Far är i mig och handlar genom mig - Johannes 14:10) avslöjade att Direktiv Princip (Gud) var mer än bara Kärlek och Glädje. Direktiv Princip (Gud) har till skillnad från den vanliga människan makt över materien och kan hela sjuka, befria fångna och skapa, omforma och förinta materia!

Direktiv Princip (Gud) fungerar som ett vattenhjul som producerar kraft från vattenströmmen. Det är genom att ständigt ta emot ideer och tankar från Direktiv Princip (Gud), och ger ut dem fritt som ideer, tankar, ord och handlingar till alla som vill ta emot dem, som man växer andligt som människa. Målet är att ta med sin levande kropp till himlarna, där alla som dör hamnar. Människan har då precis som Jesus Kristus gjort sin himmelsfärd.

Jesus Kristus var den enda personen som predikade att man skulle omvända sig till Direktiv Princip (Gud inom oss) genom att lägga ner det personliga livet och istället leva för Gud (Fadern). Han har gått före oss på vägen och lever nu i himlen och genom att erkänna Jesus Kristus som räddare och herre, kommer vi i direktkontakt Jesus Kristus och kan mottaga den Heliga Anden (Fadern inom oss).

Livets mening är att vara glad, kärleksfull och lycklig. Dit når man inte genom New Age tekniker eller genom att läsa ur en helig bok, utan dit når man genom att vara tillfredsställd i sig själv. Även om man inte gör någonting, utan är lycklig av att bara vara människa.

Om du saknar Kärlek och Glädje i ditt liv rekommenderar jag att du ser på romantiska komedier, så att ditt sinne blir ljust. Sedan kan du om du har råd köpa en hund eller två katter som du kan överösa med Kärlek och Glädje.

"För mig, vara lycklig utan anledning innebär att vara ansluten till vem jag verkligen är, källan till lycka är inom mig, jag är källan till min lycka och ingenting utanför mig. Detta har varit ett viktigt steg för mig på min andliga väg att upptäcka villkorslös kärlek och lycka: när du älskar dig fullkomligt, kommer världen omkring dig reflekterar det tillbaka, och du är nöjd utan anledning. Kärlek och välsignelser!"

- Lars Frieske

Dessutom styr sinnet avläsningen av kroppens gener enligt Bruce H. Lipton bok Tro, Dogmer och Biologi.

Det blir som Jesus sa:

Ingen tänder ett ljus och ställer det på en undangömd plats eller under skäppan, utan man sätter det på ljushållaren, så att de som kommer in ser skenet. Ditt öga är kroppens lykta. När ditt öga är friskt får också hela din kropp ljus, men när det är sjukt ligger också din kropp i mörker. Se därför till att ljuset i dig inte är mörker. Om hela din kropp har ljus och ingen del ligger i mörker, då får den ljus helt och hållet, som när ljuset från en lampa lyser på dig med sitt klara sken." (Lukas 11:33-36)

Men Jakob tog färska käppar av poppel, mandelträd och lönn och gjorde vita ränder på dem genom att skala av barken så att det vita på käpparna syntes. Sedan lade han käpparna som han skalat i rännorna eller vattenhoarna, så att djuren hade dem framför sig när hjordarna kom för att dricka. De brukade para sig när de kom för att dricka. När djuren parade sig vid käpparna blev djurens avkomma strimmig, spräcklig och brokig. (1 Mose 30:37-39)

New För alla som har psykiska sjukdomar kan jag berätta att det är viktigt hur vi uppfattar oss själva. Ser vi oss själva som ett med psykisk sjukdom eller ser vi oss själva som bärare av psykisk sjukdom? När vi inte längre är ett med vår psykiska sjukdom, utan bärare av psykisk sjukdom blir vår psykiska sjukdom lättare att hantera. När vi är bärare av psykisk sjukdom, så kan man plötsligt komma till insikten att: Vad är det jag håller på med? Jag är inte denna psykiska sjukdom. Alltså är jag frisk!

För mig som har en psykisk sjukdom som påverkar kroppen: Lukthallucinationer och andningsbesvär som minskar i styrka när jag tar medicin och dålig hörsel delvis beror på att jag stänger ute ljud när jag samtalar med andar inne i huvudet. Är det inte lika enkelt att bara kasta mig av den psykiska sjukdomen. Men jag tror att jag har lösningen på sikt. Nämligen att uppfatta mig själv som gudomlig och slutar att tänka på de problem jag har, då sätter kroppen igång en läkande process genom de vibrationer som gudomligheten skapar.

Det finns ett enkelt sätt att avgöra om det som du uppfattar är gudomlig är sann gudomlighet. Om du som jag har gjort tidigare, gått framåtlutad på grund av att jag varit ett med mina problem, istället kommer till insikt att jag är en bärare av mina problem och därför kan kasta av mig mina problem och gå rakryggad. Men man blir bara ett med Gud och Gudomlig om man älskar andra med villkorslös kärlek. Om du är villkorslös kärlek och samtidigt går rakryggad är du att gratulera. Då är du på väg mot psykisk och fysisk hälsa. Det är alltså genom att känna Guds vibrationer som man blir frisk i sinnet och sedan i kroppen.

Mina älskade, låt oss älska varandra, ty kärleken är av Gud, och var och en som älskar är född av Gud och känner Gud. Den som inte älskar har inte lärt känna Gud, ty Gud är kärlek. (1 Johannes 4:7-8) Och vi har lärt känna den kärlek som Gud har till oss och tror på den. Gud är kärlek och den som förblir i kärleken förblir i Gud, och Gud förblir i honom. (1 Johannes 4:16)

New Gay Hendricks, doktor i psykologi och författare, har studerat människor i olika livssituationer. Han har visat att nyckeln till ett långt och lyckligt liv inte är att fokusera på sjukdomar och åldrande, utan i stället främja livslusten och livsenergin. När vi inte gör det avstannar vi i utvecklingen och börjar åldras både fysiskt och mentalt. Det framkom i Hendricks studie att många människor någonstans i vuxen ålder börjar stelna till i sinnet. Detta visar sig ofta mellan 40- och 50-årsåldern, men ibland tidigare, och kommer gradvis smygande under den period i livet då vi hittar våra roller som yrkesutövare, partner, förälder och så vidare.

Så här ökar du din livsenergi

- Hermes Atar Trismegistus

tillbaka till länksidan
förslag
läs och skriv i min gästbok