Hermes Atar Trismegistus åsikter om K

Kadambari

Kadambari



Killar: vill jag bara ha vänskapliga och icke sexuella relationer med. De flesta berömda filosofer, religionsstiftare, politiker och forskare har varit män. På grund av att mannen är starkare rent fysiskt har mannen tidigare setts som beskyddaren av familjen. Modern forskning visar dock att kvinnan är det starkare könet.

Kärlek: är det bästa som finns och då menar jag inte enbart sexuell kärlek utan villkorslös kärlek. En kärlek där man älskar någon för den hon är och inte för det hon gjort. Föräldras kärlek till sina barn är ett exempel på det. Där älskar föräldrarna sina barn oavsett vad de gör. Tomas Ledin, ABC och Howard Jones är exempel på musik om kärleken.

Känslor: är viktiga och det är viktigt att vara som ett barn som är direkta och visar omedelbart både positiva och negativa känslor. Man ska inte gå omkring med negativa känslor som inte fått sitt utlopp, utan man ska avreagera sig så fort som möjligt. Annars kan man bli sjuk.

New Kristendomen: Jesus Kristus var för 2000 år sedan, en i Galileen och Judeen kringvandrande predikant. Dagens kristna är tyvärr följeslagare till Paulus eftersom de tror att om du med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, ska du bli räddad. Med hjärtat tror man och blir rättfärdig, med munnen bekänner man och blir räddad. (Romar 10:9-10). Jesus Kristus lära är annorlunda eftersom den handlade om Guds rike på jorden och inte Guds rike efter döden:

Från den tiden började Jesus predika och säga: "Omvänd er! Himmelriket är nära." (Matteus 4:17) Då Jesus blev tillfrågad av fariseerna om när Guds rike skulle komma, svarade han: "Guds rike kommer inte så att man kan se det med ögonen. Ingen ska kunna säga: Se, här är det, eller: Där är det. Nej, Guds rike är inom er och mitt ibland er." (Lukas 17:20-21) Tror du inte att jag är i Fadern och att Fadern är i mig? Orden jag talar till er säger jag inte av mig själv. Fadern bor i mig och gärningarna är hans verk. Tro mig: jag är i Fadern och Fadern är i mig. Och kan ni inte det, tro då för gärningarnas skull. (Johannes 14:10-11)

Vad är det som finns inuti människan? Och Herren Gud formade människan av jord (köttet) från marken och blåste in livsande i hennes näsa. Så blev människan en levande varelse. (1 Mose 2:7) Det är Anden som ger liv, köttet är inte till någon nytta. De ord som jag har talat till er är Ande och liv. (Johannes 6:63) Vet ni inte att ni är Guds tempel och att Guds Ande bor i er? (1 Korintier 3:16)



- Hermes Atar Trismegistus

tillbaka till länksidan
förslag
läs och skriv i min gästbok