Gudomligt tänkande?

Asmita Sood

Asmita Sood



Vi mår som bäst, då vi lever i enhet med Gud och det kan bara ske då vi är kärleksfulla.

Gud är kärlek. Den som förblir i kärleken förblir i Gud, och Gud förblir i honom. (1 Johannes 4:16)

Han svarade: "Du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela din kraft och av hela ditt förstånd , och din nästa som dig själv." (Lukas 10:27)

Det är genom tystnaden det blir möjligt att ge ut Gud till vår nästa genom ideer, tankar, ord och handlingar.

"Bli stilla och besinna att jag är Gud, upphöjd bland folken, upphöjd på jorden." (Psaltaren 46:11)

Börja varje morgon med att ligga i din säng och koncentrera dig på pricken du ritat i taket ovanför din huvudkudde. Om du inte känner något speciellt under 7 minuter, kan du ta upp din bibel och läsa ett kapitel från evangelierna. Gör samma sak innan du går och lägger dig. Har du mentala eller kroppsliga problem kan du genom ditt sinne koncentrera dig på dina olika kroppsdelar och se dem som ljus och fylla dina olika kroppsdelar med kärlek.

Ditt öga är kroppens lampa. När ditt öga är friskt får hela din kropp ljus, men när det är sjukt är din kropp i mörker. Se därför till att ljuset inom dig inte är mörker. Om hela din kropp har ljus och ingen del är i mörker, då blir den upplyst helt och fullt, som när lampan lyser över dig med sitt klara sken." (Lukas 11:34-36)

Det är viktigt att vi ser
positivt på livet och motionerar både kropp och sinne varje dag och övar oss i att ge kärlek och glädje till vår nästa. Om du inte träffar människor kan du skaffa dig en hund eller katt och överösa den med kärlek och glädje.

- Hermes Atar Trismegistus

tillbaka till länksidan
förslag
läs och skriv i min gästbok