Enhet med Gud

angelica

Angelica Bengtsson





Men den tid kommer, ja, den är redan här, då sanna tillbedjare skall tillbe Fadern i ande och sanning. Ty sådana tillbedjare vill Fadern ha. Gud är ande, och de som tillber honom måste tillbe i ande och sanning." Johannes 4:23-24

Ty i honom är det vi lever, rör oss och är till, så som även några av era egna skalder har sagt: Vi är av hans släkt. Apostlagärningarna 17:28

Jag och Fadern är ett. Johannes 10:30

Om jag inte gör min Faders gärningar, så tro mig inte. Men om jag gör dem, så tro på gärningarna, om ni inte kan tro på mig. Då skall ni inse och förstå att Fadern är i mig och jag i Fadern. Johannes 10:37-38

Då Jesus blev tillfrågad av fariseerna när Guds rike skulle komma svarade han dem: "Guds rike kommer inte så att man kan se det med ögonen. Inte heller skall man kunna säga: Se, här är det, eller: Där är det. Ty se, Guds rike är inom er och mitt ibland er." Lukas 17:20-21

Det är genom att älska Gud och ens nästa med villkorslös kärlek och leva ett glädje fyllt liv, som våra kroppar antar gudomliga vibrationer. Det leder till att vi blir helade och kan hela andra personer som vi kommer i kontakt med. Jesus sade att Fadern lever inom oss, som livsanden som är gudomlig och att vi precis som Jesus kan ha Fadern som källa. Vi kan förändra våra liv genom att älska och tjäna våran nästa med villkorslös kärlek.

Det är otroligt viktig att förstå att vi lever i Guds värld och att vi inte är skild från Gud. Tvärtom lever våra kroppar helt i fältet av Gud och att Gud aldrig är frånvarande och någon som är svår att kontakta. Tvärtom Gud hör bön, när vi tillber honom i ande och sanning.

New Detta faktum avslöjades tydligt av Kristus när han sa: "Jag och min far är EN." att bevara sig själv med helheten. Det är den grund från vilken allt framgångsrikt liv måste utvecklas och det är bara i den grad denna enhet upprätthålls av individen att han börjar stråla ut den energi som skickade honom till liv. Life and Teaching of the Masters of the Far East volume 4 page 186

- Hermes Atar Trismegistus

tillbaka till länksidan
förslag
läs och skriv i min gästbok