umgås med Jesus Kristus



Jesus med barn


Se, jag står vid dörren och knackar. Om någon hör min röst och öppnar dörren, ska jag gå in till honom och hålla måltid med honom och han med mig. Uppenbarelseboken 3:20

Kom till mig, alla ni som sliter och är tyngda av bördor, så ska jag ge er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, för jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då ska ni finna ro för era själar, för mitt ok är milt och min börda är lätt." Matteus 11:28-30

Kristna kan läsa Nya Testamentet dagligen och vänta på att komma till himlen efter döden. Men den som är en Jesus Kristus efterföljare tar tid varje morgon och både läser ett kapitel ur Nya Testamentet och umgås med Jesus Kristus genom att kärleksfullt bjuda in Jesus Kristus telepatiskt och känslomässigt.

Jesus Kristus vill att vi inte skall arbeta som kristna slavar och omvända så många människor som möjligt till skriftslaveri, utan att ha gemenskap med Jesus Kristus. Jesus sa: kom till mig och lär av mig och det kan vi inte göra bara genom att läsa Nya Testamentet. Då blir vi en brunn, utan vatten. Vi måste umgås med Jesus Kristus och lära av honom så att vi blir Jesus Kristus efterföljare.

Jesus svarade: "Det främsta är detta: Hör Israel! Herren vår Gud, Herren är en. Och du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta, av hela din själ, av hela ditt förstånd och av hela din kraft. Sedan kommer detta: Du ska älska din nästa som dig själv. Inget annat bud är större än dessa." Markus 12:29-31

Jesus Kristus älskar alla människor och vill hela alla sjuka som kommer till honom. Det bevisade han för 2000 år sedan, när han ville hela den spetälske:

Jesus förbarmade sig, räckte ut handen och rörde vid honom och sade: "Jag vill. Bli ren!" Markus 1:41

I nutid är våran uppgift som Jesus Kristus efterföljare att förmedla Jesus Kristus uppståndelse kraft. Därför står det:

Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: "Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Matteus 28:18-19

Och han sade till dem: "Gå ut i hela världen och förkunna evangeliet för hela skapelsen. Den som tror och blir döpt ska bli frälst, men den som inte tror ska bli fördömd. Dessa tecken ska följa dem som tror: I mitt namn ska de driva ut onda andar. De ska tala nya tungomål. De ska ta ormar med händerna, och dricker de något dödligt gift ska det inte skada dem. De ska lägga händerna på sjuka, och de ska bli friska." Markus 16:15-18

Våran uppgift är att förkunna de goda nyheterna om himmelrikets makt för hela skapelsen. Vi ska döpa och uppmuntra andra människor att tro, så att de blir räddade från problem. De tecken som följer oss som tror på Jesus Kristus allmakt är att i hans namn skall vi driva ut onda andar, tala främmande språk, ta i materiella tankar och tänka materiella ideer utan att falla ner från den himmelska tronen samt be för sjuka så att Jesus Kristus helar dom.

När Herren Jesus hade talat till dem, togs han upp till himlen och satte sig på Guds högra sida. Och de gick ut och predikade överallt, och Herren verkade tillsammans med dem och bekräftade ordet genom de tecken som åtföljde det. Markus 16:19-20

Det betyder att det är inte vi som i egen kraft ska kasta ut demoner och bota sjuka, utan det är Jesus Kristus som verkar genom oss.

New Vi skall inte tänka på våra problem, utan istället tänka på den kärleksfulla Jesus och låta oss påverkas av hans kärlek och av hans tankar. Jesus har telepatiskt sagt till mig att: "Ingen har blivit befriad från demoner genom att tänka på demoner och ingen blir frisk genom att tänka på sin sjukdom. Nej, befrielse och hälsa kommer genom att umgås med min kärlek och erfara min kraft."

- Hermes Atar Trismegistus

tillbaka till länksidan
förslag
läs och skriv i min gästbok