New

Den underbara nåden



Pallavi

Pallavi



Nåd betyder att man fått någonting gratis, som man inte har förtjänat genom gärningar. Herrens Ande är över mig, för han har smort mig till att förkunna glädjens budskap för de fattiga. Han har sänt mig att utropa frihet för de fångna och syn för de blinda, att ge de förtryckta frihet och förkunna ett nådens år från Herren. (Lukas 4:18-19) Av hans fullhet har vi alla fått, nåd och åter nåd. Lagen gavs genom Mose, nåden och sanningen kom genom Jesus Kristus. (Johannes 1:16-17). Jesus kom för att uppenbara sanningen om människan och ge människor frihet från effekterna av de gånger de missat målet. Jesus gjorde om intet de negativa effekterna av karmans lag, då han befriade människor med psykiska problem och helade människor med fysiska problem.

Vi som Jesus Kristus lärjungar har fått ta del av hela hans nåd. Så att vi också kan befria människor från psykiska problem och hela människor med fysiska problem. Allt vi behöver göra är att tro att vi genom kärleken litar på att vi har nåd som kan hjälpa människor med problem. Mina älskade, låt oss älska varandra, ty kärleken är av Gud, och var och en som älskar är född av Gud och känner Gud. Den som inte älskar har inte lärt känna Gud, ty Gud är kärlek. (1 Johannes 4:7-8) Och vi har lärt känna den kärlek som Gud har till oss och tror på den. Gud är kärlek och den som förblir i kärleken förblir i Gud, och Gud förblir i honom. (1 Johannes 4:16) Men Jesus kallade dem till sig och sade: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte, ty Guds rike tillhör sådana. Amen säger jag er: Den som inte tar emot Guds rike som ett barn, han kommer aldrig dit in." (Lukas 18:16-17)

Att ta emot Guds rike som ett barn betyder att man reservationslöst tar emot det Gud vill ge av nåd till en. Dessa tecken ska följa dem som tror: I mitt namn ska de driva ut onda andar....De ska lägga händerna på sjuka, och de ska bli friska." (Markus 16:17-18) Stefanus var fylld av nåd och kraft och gjorde stora tecken och under bland folket. (Apostlagärningarna 6:8) "Det står skrivet att Messias ska lida och på tredje dagen uppstå från de döda, och att omvändelse och syndernas förlåtelse ska förkunnas i hans namn för alla folk, med början i Jerusalem. (Lukas 24:46-47)

- Hermes Atar Trismegistus

tillbaka till länksidan
förslag
läs och skriv i min gästbok