Guds högre tankar och vägar - Hanna Bloom



Guds högre tankar och vägar


Boken Guds högre tankar och vägar av Hanna Bloom är den bästa boken som någonsin skrivits om kristendomens ABC. Boken lämpar sig för dig som undrar om kristendomen är mer än att bara värma kyrkbänkarna på söndagens möte. Hanna Bloom har skrivit boken speciellt för kvinnor, men undervisningen gäller även för män.

Därför ger jag boken




av 10 upplysningsljus.


Innehåll"


Kapitel 1 handlar om våra tankar, både negativa och positiva och som vi tänker dagligen. Någon har sagt: "Våra tankar är som fåglar, vi kan inte välja vilka som flyger förbi, men vi kan välja vilka som bygger bo." Enligt epigenikern Bruce H. Lipton påverkar våra tankar och känslor, avläsningen av generna.

Kapitel 2 handlar om vad vi fyller vårt sinne med och hur det bygger upp eller bryter ner vårt liv.

Kapitel 3 handlar om hur Guds ord gör oss fria och då inte enbart Guds ord i Bibeln, utan även kunskapens ord som vi får när vi umgås med Jesus.

Kapitel 4 handlar om det talade ordets makt över våra liv.

Kapitel 5 handlar om att man är det Gud tänker om en och inte våra felaktiga tankar som man tänker om sig själv. Därför är det viktigt att börja dagen med stillhet och tystnad för att lyssna in vad Gud har för tankar om en själv samt kunskapens ord om vad Gud vill att man skall göra under dagen.

Kapitel 6 handlar om att man skall tala ut Guds ord, när man möter problematiska situationer.

Kapitel 7 handlar om att du har vad som krävs i svåra situationer om du förlitar dig på den Heliga Anden.

Kapitel 8 handlar om att vi är kallade till att bära frukt i våra liv.

Kapitel 9 handlar om att tjäna Gud både med de gåvor vi fått från födseln och de andliga gåvor som Gud vill att vi ska använda.

Kapitel 10 handlar om att vi dagligen skall umgås med Jesus för att vi skall bära god frukt och komma ut i det liv som Gud vill att vi ska leva.

Kapitel 11 handlar om att komma ut i full tjänst för herren Jesus och fundera av vad vi behöver förändra för att bli herren Jesus lärjungar.

- Hermes Atar Trismegistus

Hej

Tack att du har beställt min bok "Guds högre tankar och vägar". Jag ber att den ska bli till välsignelse och hjälpa dig att få tag i Guds högre tankar för ditt liv och att du ska få komma ut och börja vandra på Guds högre vägar.

När Gud talade till mig att skriva boken sa Han också att jag inte skulle ta betalt för den utan bara ge bort den för att välsigna, uppmuntra och utmana kvinnor. Boken är lättläst och innehåller enkel men ändå så viktig undervisning.

Om du skulle vilja beställa fler böcker, t.ex. som material till din bönegrupp, hör bara av dig till mig via mail hanna (at) gntap.org så skickar jag det antalet böcker du önskar. Tillsammans med boken har jag skickat med en BG blankett till vårt missionsarbete Good News To All People. Istället för att betala för bok och frakt får du gäma ge en frillig gåva till vårt missionsarbete.

Din gåva hjälper oss att nå tusentals med människor med evangelium i länder som Pakistan, Indien och Bangladesh med mera. Om du vill veta mer vad vi arbetar med gå in på vår hemsida Good News To All People. Om du har Facebook kan du även gå in på min Facebooksida "WOW - kvinnor med värde" för att få ta del av mer uppmuntran i vardagen samt få information om våra kommande kvinnomöten runt om i landet. Önskar dig allt gott!

/Hanna Bloom


Hanna




tillbaka till länksidan
förslag
läs och skriv i min gästbok